Pro fyzické osoby se první záložka okna Klient jmenuje Údaje osoby.
Položky na záložce Údaje osoby:
V sekci Identifikační údaje jsou položky:
Přepínač Pohlaví
Titul před jménem, Jméno, Příjmení a Titul za jménem
Rodné číslo
Po založení klienta a jeho čtyřočovém schválení nelze u něj již měnit Rodné číslo.
Datum narození – při zakládání nového klienta se Datum narození předvyplňuje podle Rodného čísla.
Místo narození (údaj se využívá pro AML kontroly),
Občanství (vybírá se ze států)
Sekce Daňová rezidence – vždy musí být zadána alespoň jedna dvojice záznamů.
Stát – tj. stát daňové rezidence.
DIČ – položka musí být vyplněna, pokud se mají zadávat nové obchody.
U klienta lze zadat několik různých Daňových rezidencí: k tomu slouží tlačítko , kterým se v sekci přidá nový řádek, v němž je třeba vybrat Stát a zadat DIČ.
Pokud chcete některý řádek
Daňové rezidence smazat,
otevřete výklopnou nabídku
Stát s hodnotou, kterou
chcete smazat. Tím se u této hodnoty zobrazí ikona – po jejím stisknutí
se vymaže daná položka
Daňové rezidence.
Odpovíající položku DIČ je třeba smazat ručně.
Po smazání hodnot v obou položkách a po uložení detailu klienta se celý řádek vymaže.
V sekci Kontaktní informace se zadává E-mail a Mobilní telefon.
Dále je v této sekci položka Preferovaný kanál, tj. jak se mají posílat výpisy. Lze vybírat z hodnot:
Papírová forma
E-mail
(implicitní hodnota)
Fax
Při zakládání klienta v rámci zakládání nové smlouvy se tato položka nezobrazuje – položka se v tom případě nastavuje na E-mail. (Tzn. – pokud chcete zadat jiný Preferovaný kanál, je nutné ho změnit až po vytvoření smlouvy.)
Pro klienty používané ve webové aplikaci je implicitně
zatržená položka Souhlas se zasílaním elektronických
výpisů
.
U nově zakládaných smluv je položka vždy zatržena. U starších smluv (u kterých nebyla zatržena), je možné položku zatrhnout, avšak po uložení již nelze toto zatržení změnit.
V sekci Trvalý pobyt se zadává Ulice a číslo popisné, Obec, PSČ (doplňuje se automaticky nejmenší nalezené podle vyplněné Obce) a Stát.
V adrese je do položky Ulice a číslo popisné nutné zadat nejen název ulice, ale i číslo (číslo se bere zprava do první mezery). Dokud není číslo za mezerou zadáno, je položka označena jako povinná (nevyplněná).
V položce
Adresát lze nastavit alternativního adresáta
– je-li vybrána jiná hodnota než Nepoužito
, zobrazí
se položky pro zadání alternativního adresáta. V položce se
vybírá z hodnot:
Před
– ve výpisech se použijí údaje
klienta (Jméno,
Příjmení atd.) a údaje
Adresáta jsou umístěny před údaje
klienta.
Po
– ve výpisech se použijí údaje klienta
(Jméno, Příjmení
atd.) a údaje Adresáta jsou umístěny za
údaje klienta.
Nahradit
– údaje klienta jsou nahrazeny
údaji Adresáta.
Nepoužito
– implicitní hodnota – žádný
alternativní adresát se nepoužívá.
Je-li zatržena položka Korespondenční adresa je stejná jako trvalý pobyt, další položky se již nezobrazují, jinak se zde zobrazí ještě sekce Korespondenční adresa pro zadávání poštovní adresy a pokud se začne vyplňovat, je nutné vyplnit všechny položky.
Další záložkou detailu Klienta je záložka Ostatní.
Položky na záložce Ostatní pro fyzické osoby:
V sekci Doklad jsou údaje o identifikačním dokladu (občanském průkazu nebo pasu):
V aplikaci ARBES TA lze ke státům zadat, odkdy je osoba plnoletá. Podle státu v položce Občanství a podle Data narození (oboje na záložce Údaje osoby) aplikace kontroluje, zda klient už není plnoletý. Pokud ano, pak musí být vyplněny položky sekce Doklad.
Nejsou-li vyplněny údaje o Dokladu u klienta (pokud je plnoletý), nelze pro klienta zakládat zpětné odkupy, výměny, odkupní plány ani Pravidelné investování. Stejně tak musí být vyplněny tyto údaje u zástupců, kteří jsou u daných akcí uvedeni.
Je možné mít spuštěnou on-line kontrolu z MV ČR kvůli platnosti dokladů (zda se nejedná o odcizený či neplatný doklad). Není-li kontrola přímo z MV ČR zapnuta, potom lze při zadávání zpětného odkupu (pomocí tlačítka)
, ale v tomto případě není možné on-line podepisovat dokumenty pro zpětný odkup ani pro pravidelný zpětný odkup.Typ – jaký typ dokladu byl použit pro identifikaci klienta.
Číslo dokladu,
Vydal,
Datum vydání,
Neomezená platnost dokladu – je-li položka zatržena, není třeba vyplnit Platný do. Položku je třeba zatrhnout např. u starších lidí či cizinců, jejichž doklady mají neomezenou platnost.
Platný do.
Ostatní informace
NDG klienta (položka se zobrazuje pouze tehdy, má-li přihlášený uživatel příslušné oprávnění).
Pokud má poradce nastaveno právo na NDG, potom musí být u klienta NDG vyplněno – není-li vyplněno, nelze pro klienta zakládat zpětné odkupy, výměny, odkupní plány ani Pravidelné investování.
Souhlas s poskytnutím údajů UCB CZ (položka se zobrazuje pouze tehdy, má-li přihlášený uživatel příslušné oprávnění).
Politicky exponovaná osoba
Založený/aktualizovaný investiční dotazník
MyPioneer obsahuje kontaktní údaje pro aplikaci MyPioneer:
Uživatelské jméno MyPioneer
Kliknutím na odkaz MyPioneer se otevře aplikace pro mobilní telefony.
Otázky obsahuje zatržítka, u kterých jsou otázky, na které má klient odpovědět. Pokud odpoví ano, uživatel může příslušnou položku zatrhnout. (Bez kladných odpovědí nebude možné provádět některé akce.)
Poznámka
Copyright © ARBES, 2002 - 2017