Klient – fyzická osoba

Pro fyzické osoby se první záložka okna Klient jmenuje Údaje osoby.

Položky na záložce Údaje osoby:

  • V sekci Identifikační údaje jsou položky:

    • Přepínač Pohlaví

    • Titul před jménem, Jméno, Příjmení a Titul za jménem

    • Rodné číslo

      Poznámka

      Po založení klienta a jeho čtyřočovém schválení nelze u něj již měnit Rodné číslo.

    • Datum narození při zakládání nového klienta se Datum narození předvyplňuje podle Rodného čísla.

    • Místo narození (údaj se využívá pro AML kontroly),

    • Občanství (vybírá se ze států)

  • Sekce Daňová rezidence vždy musí být zadána alespoň jedna dvojice záznamů.

    • Stát – tj. stát daňové rezidence.

    • DIČ položka musí být vyplněna, pokud se mají zadávat nové obchody.

    U klienta lze zadat několik různých Daňových rezidencí: k tomu slouží tlačítko Nová rezidence, kterým se v sekci přidá nový řádek, v němž je třeba vybrat Stát a zadat DIČ.

    Pokud chcete některý řádek Daňové rezidence smazat, otevřete výklopnou nabídku Stát s hodnotou, kterou chcete smazat. Tím se u této hodnoty zobrazí ikona – po jejím stisknutí se vymaže daná položka Daňové rezidence.

    Poznámka

    Odpovíající položku DIČ je třeba smazat ručně.

    Po smazání hodnot v obou položkách a po uložení detailu klienta se celý řádek vymaže.

  • V sekci Kontaktní informace se zadává E-mail a Mobilní telefon.

    Dále je v této sekci položka Preferovaný kanál, tj. jak se mají posílat výpisy. Lze vybírat z hodnot:

    • Papírová forma

    • E-mail (implicitní hodnota)

    • Fax

    Poznámka

    Při zakládání klienta v rámci zakládání nové smlouvy se tato položka nezobrazuje – položka se v tom případě nastavuje na E-mail. (Tzn. – pokud chcete zadat jiný Preferovaný kanál, je nutné ho změnit až po vytvoření smlouvy.)

    Pro klienty používané ve webové aplikaci je implicitně zatržená položka Souhlas se zasílaním elektronických výpisů.

    Poznámka

    U nově zakládaných smluv je položka vždy zatržena. U starších smluv (u kterých nebyla zatržena), je možné položku zatrhnout, avšak po uložení již nelze toto zatržení změnit.

  • V sekci Trvalý pobyt se zadává Ulice a číslo popisné, Obec, PSČ (doplňuje se automaticky nejmenší nalezené podle vyplněné Obce) a Stát.

    Poznámka

    V adrese je do položky Ulice a číslo popisné nutné zadat nejen název ulice, ale i číslo (číslo se bere zprava do první mezery). Dokud není číslo za mezerou zadáno, je položka označena jako povinná (nevyplněná).

    V položce Adresát lze nastavit alternativního adresáta – je-li vybrána jiná hodnota než Nepoužito, zobrazí se položky pro zadání alternativního adresáta. V položce se vybírá z hodnot:

    • Před – ve výpisech se použijí údaje klienta (Jméno, Příjmení atd.) a údaje Adresáta jsou umístěny před údaje klienta.

    • Po – ve výpisech se použijí údaje klienta (Jméno, Příjmení atd.) a údaje Adresáta jsou umístěny za údaje klienta.

    • Nahradit – údaje klienta jsou nahrazeny údaji Adresáta.

    • Nepoužito – implicitní hodnota – žádný alternativní adresát se nepoužívá.

    Je-li zatržena položka Korespondenční adresa je stejná jako trvalý pobyt, další položky se již nezobrazují, jinak se zde zobrazí ještě sekce Korespondenční adresa pro zadávání poštovní adresy a pokud se začne vyplňovat, je nutné vyplnit všechny položky.

Další záložkou detailu Klienta je záložka Ostatní.

Položky na záložce Ostatní pro fyzické osoby:

  • V sekci Doklad jsou údaje o identifikačním dokladu (občanském průkazu nebo pasu):

    Poznámka

    V aplikaci ARBES TA lze ke státům zadat, odkdy je osoba plnoletá. Podle státu v položce Občanství a podle Data narození (oboje na záložce Údaje osoby) aplikace kontroluje, zda klient už není plnoletý. Pokud ano, pak musí být vyplněny položky sekce Doklad.

    Poznámka

    Nejsou-li vyplněny údaje o Dokladu u klienta (pokud je plnoletý), nelze pro klienta zakládat zpětné odkupy, výměny, odkupní plány ani Pravidelné investování. Stejně tak musí být vyplněny tyto údaje u zástupců, kteří jsou u daných akcí uvedeni.

    Poznámka

    Je možné mít spuštěnou on-line kontrolu z MV ČR kvůli platnosti dokladů (zda se nejedná o odcizený či neplatný doklad). Není-li kontrola přímo z MV ČR zapnuta, potom lze při zadávání zpětného odkupu (pomocí tlačítka) Pokračovat bez kontroly, ale v tomto případě není možné on-line podepisovat dokumenty pro zpětný odkup ani pro pravidelný zpětný odkup.

    • Typ jaký typ dokladu byl použit pro identifikaci klienta.

    • Číslo dokladu,

    • Vydal,

    • Datum vydání,

    • Neomezená platnost dokladu je-li položka zatržena, není třeba vyplnit Platný do. Položku je třeba zatrhnout např. u starších lidí či cizinců, jejichž doklady mají neomezenou platnost.

    • Platný do.

  • Ostatní informace

    • NDG klienta (položka se zobrazuje pouze tehdy, má-li přihlášený uživatel příslušné oprávnění).

      Poznámka

      Pokud má poradce nastaveno právo na NDG, potom musí být u klienta NDG vyplněno – není-li vyplněno, nelze pro klienta zakládat zpětné odkupy, výměny, odkupní plány ani Pravidelné investování.

    • Souhlas s poskytnutím údajů UCB CZ (položka se zobrazuje pouze tehdy, má-li přihlášený uživatel příslušné oprávnění).

    • Politicky exponovaná osoba

    • Založený/aktualizovaný investiční dotazník

  • MyPioneer obsahuje kontaktní údaje pro aplikaci MyPioneer:

    • Uživatelské jméno MyPioneer

    • Kliknutím na odkaz MyPioneer se otevře aplikace pro mobilní telefony.

  • Otázky obsahuje zatržítka, u kterých jsou otázky, na které má klient odpovědět. Pokud odpoví ano, uživatel může příslušnou položku zatrhnout. (Bez kladných odpovědí nebude možné provádět některé akce.)

  • Poznámka

Copyright © ARBES, 2002 - 2017