Výměna je složeným obchodem, kde investice z jednoho produktu je převáděna do produktu jiného. Prodávat lze pouze produkty, které jsou drženy v portfoliu.
Pro založení výměny musíte mít předem vybraného Klienta a jeho jednu Smlouvu (viz sekce Vyhledat klienta v levém panelu).
Obchod Výměna
vytvoříte volbou ze sekce
Akce (v levém panelu). (Volba je dostupná
pouze pro smlouvy ve stavu
Aktivní
nebo Pouze
investice a výměny
nebo Blokovaný pro
dividendu
.) Po stisknutí volby se zobrazí dialog obchodu, ve
kterém je třeba vyplnit všechny položky, které jsou označeny
hvězdičkou (tzv. povinné položky).
Pokyn:
Produkt – vyberte produkt, který se při výměně prodává. Nabízejí se pouze ty produkty, které má klient ve svém vypořádaném portfoliu k aktuálnímu datu. (Je-li takový produkt jen jeden, rovnou se předvyplní.)
Cílový produkt – vyberte produkt, který bude při výměně nakoupen. Lze vybírat ze všech produktů, které jsou přiřazeny k typům účtů, které jsou Aktivní, mají zatrženo Nabízet na webu a naopak nemají zatrženo Spravovat makléřem.
Další postup závisí na tom, zda je Cílový produkt obsažen v přiřazených skupinách produktů u typu účtu vybrané smlouvy:
Pokud Cílový produkt patří k vybrané smlouvě, založí se výměna (po doplnění všech dalších povinných položek).
Pokud Cílový produkt sice nepatří k vybrané smlouvě, ale náleží ke smlouvě, s níž má přihlášený poradce oprávnění pracovat. Potom se založí zpětný odkup a investice (po doplnění všech dalších povinných položek).
Pokud vybraný Cílový produkt
neodpovídá dané smlouvě ani to nenáleží ke smlouvě, s níž
může poradce pracovat, zobrazí se varování s potvrzujícím
dotazem „Cílový produkt není v nabídce u vybrané
smlouvy. Chcete vytvořit novou smlouvu?
“
Tlačítkem Nové smlouvy). Po zadání nové smlouvy se na závěr zobrazí možnost podpisu nejen nové smlouvy, ale i výměny.
se otevře okno pro zakládání nové smlouvy (vizPokud je Cílový produkt obsažen u více typů účtů, nejprve se zobrazí výklopná nabídka, ve které je třeba vybrat příslušný typ účtu (typ smlouvy).
Tlačítkem
se výměna uloží.Typ pokynu – vyberte správný typ pokynu, tj. vyberte některý z přepínačů Vyměnit vše, Množství, Částka.
Je-li vybrán přepínač Množství je třeba do Hodnoty pokynu vyplnit počet převáděných kusů.
Je-li vybrán přepínač Částka je třeba do Hodnoty pokynu vyplnit výši částky, která se má převést mezi produkty. (Měna se u částky v Hodnotě pokynu doplňuje automaticky podle vybraného Produktu.)
Je-li vybrán přepínač Vyměnit vše, prodají se všechny podíly Produktu.
Sekce Zástupce:
Zástupce – pokud zadává obchod některý ze Zástupců uvedený u smlouvy klienta, vyberte v této položce daného zástupce. (Opět lze v této sekci potřebného zástupce rovnou založit – tlačítkem se otevře dialog pro vložení nového zástupce obdobně jako při zakládání zástupce při zakládání nové smlouvy – viz Záložka Zástupci v nové smlouvě.
Při zadávání výměny pro klienta, kterému je méně než 18 let, musí být Zástupce vyplněn. Stejně tak v případě, že se jedná o výměnu pro právnickou osobu.
Poplatky
Položky této sekce doplní aplikace automaticky (např. dopočte výši poplatku):
Výše úplaty
Sleva
Údaje uložíte tlačítkem
. Pokud byly vyplněny všechny povinné údaje, tak se tím dialog zároveň uzavře a zobrazující se potvrzující hlášení.Lze zadávat i několik výměn najednou – tlačítkem
se otevře další záložka v dialogu Výměna.Pokud je otevřeno více záložek pro zadávání výměny, pak tlačítko
ukládá právě aktivní záložku.Tlačítko
zavře právě aktivní záložku bez uložení.Záznam úspěšně uložené výměny se po nejbližší aktualizaci zobrazí v přehledu Rozpracovaných obchodů.
Z přehledu Rozpracovaných obchodů lze výměnu otevřít
v detailu (klikutím na ikonu v příslušném řádku).
Dokud není obchod potvrzen, lze většinu položek v dialogu
měnit.
Viz také Detail Výměna.
Copyright © ARBES, 2002 - 2017